fbpx

Intro hold

Et hold for dig, som ønsker at starte til funktionel træning eller som bare gerne vil blive bedre.

Holdforløbet er en intro til hele WODwithBERG-universet, hvor du som udefrakommende bliver introduceret til et bredt udvalg af de øvelser, vi træner på de forskellige hold.

Du kan deltage uanset om man aldrig har trænet før, det er længe siden, du sidst har trænet eller du blot aldrig har stiftet bekendtskab med funktionel træning. 

Når du har deltaget i alle fem træninger er man godt udrustet til at springe på alle typer af hold, vi kører, eller du kan selv kaste dig ud i træning på egen hånd med større kendskab til øvelserne. 

 

Træningsgangene er delt op i forskellige kategorier, som knytter sig til de forskellige typer af træning, man kan blive udsat for. 

Hvis du således blot ønsker at deltage i enkelte træninger, fordi du mangler kendskab til de øvelser, der knytter sig til denne kategori, er dette også muligt. Dette kan især være relevant for medlemmer, som ønsker at blive bedre og kunne deltage på flere typer hold.

 

Kropsøvelser

Her kommer vi helt ind til kernen af, hvad funktionel træning handler om – nemlig kropstræning, altså træning af kroppens funktioner. 

Vi øver os særligt i at holde opspænd, som generelt er vigtigt, når man træner, men altså er særligt relevant, når man kun bruger kroppen som sin vægt. 

Vi bruger kropsøvelser på alle typer af hold, men særlig til KRÅSFIT, OUTDOOR og CARDIO.

Vi gennemgår øvelserne:

Air Squat
Burpee 
Pull Up
Push Up
TRX-øvelser
Elastik-øvelser

Kettlebell / Cardiomaskiner

På denne træningsgang bliver du bekendt med nogle af de redskaber, vi også bruger meget på vores holdtræninger. 

Kettlebellen er også meget kendt fra den funktionelle træning, da man kan lave et hav af øvelser med denne sjove kugle med hank – og den kan nogle gange være svær at håndtere, hvis man ikke er vant til at træne med den. 

Derudover bruger vi også lidt tid denne gang på at gennemgå de cardiomaskiner, vi har, i forhold til teknisk at få mest muligt ud af dem. 

Denne træningsgang kvalificerer dig især til vores OUTDOOR, CARDIO og KRÅSFIT.

 

Vi gennemgår:

De forskellige styrkeløft med KB – Deadlift, Floor Press, Overhead Press, Goblet Squat / Front Rack Squat, Bent-over Row
KB Swing
G2OH
Cardiomaskiner

Barbell

Denne træningsgang har til formål at gøre dig komfortabel med en vægtstang.

Der er mange komplicerede teknikker, når man træner med en vægtstang, og da man hurtigt kan få meget vægt på med en vægtstang, er det især vigtigt, at man har styr på teknikkerne.

Det er særlig relevant at deltage på denne træningsgang, hvis du ønsker at deltage på vores STRENGTH hold, men mange af øvelserne bliver også brugt på KRÅSFIT.

Vi gennemgår øvelserne:

Deadlift
Bench Press
Overhead Press – strict/push
Squat – back/front
Bent-over Row

Klassisk Kråsfit
(Level 1)

Hvis du aldrig har prøvet at dyrke KRÅSFIT eller er meget grøn indenfor denne verden, skal du helt sikkert deltage på denne træningsgang. Her starter vi helt fra scratch og gennemgår de øvelser, som er særligt kendt fra denne verden.

Det er en rigtig god idé, hvis du har deltaget på de øvrige træningsgange, da KRÅSFIT er meget alsidigt, og ikke kun består af øvelserne, der bliver gennemgået her.

Du bliver naturligvis særligt kvalificeret til at kunne deltage på vores KRÅSFIT-hold, og vi anbefaler også, at du tager level 2 for at kunne få endnu mere ud af timerne.

Vi gennemgår:

Hvad KRÅSFIT handler om: alsidigheden, begreberne, sammensætningen af øvelser, skills
Thruster
Wall Ball
Box Jump
DB Snatch + DB Clean & Jerk

Klassisk Kråsfit (Level 2)

Hvis du er en semi-erfaren KRÅSFITter, men synes at det dér Snatch og Clean & Jerk er noget vanskeligt noget, er denne træningsgang sammensat til dig. Det kan også være, at du blot kunne tænke dig at blive bedre til din træning og derfor vil kaste dig ud i netop vægtløftning.

Her har du enten aldrig prøvet at lave vægtløftning (Snatch + Clean & Jerk), eller du har kun lavet meget lidt af det. Vi starter derfor helt fra bunden i at forklare hvordan løftene er skruet sammen og bygger op til at kunne udføre noget, der ligner et rigtigt løft.

Det er vigtigt at påpege, at du ikke bliver mester i vægtløftning på denne time, da det er utroligt komplicerede øvelser – men vi stræber mod at give dig det kendskab til løftene, der gør, at du kan udføre dem og herefter blot skal øve dig og blive bedre.

Denne time er særlig relevant ift. KRÅSFIT samt vores kommende hold VÆGTLØFTNING, hvor vi decideret nørder vægtløftning.

Vi gennemgår:

Snatch
Clean & Jerk

Find dit næste næste INTRO-hold

14 dages gratis prøvetræning

Vil du afprøve, om vores træning er noget for dig?