fbpx

KIDS & TEEN WOD

150,-/md.

KIDS WOD 7-12 år

tirsdage kl. 16 til 17

 

 

TEEN WOD +12 år

torsdage kl. 16 til 17

 

KIDS WOD

WOD’en for børn mellem 8 og 13 år er sammensat af lege, konkurrencer og små workouts, og det er naturligvis altid på børnenes præmisser. 
Vi gør meget ud af, at alle skal føle sig velkomne og kunne få noget ud af træningen uanset niveau.

TEEN WOD

Holdet TEEN WOD er for unge, der er fyldt 13 år og op efter. Holdet adskiller sig fra KIDS WOD ved, at der ikke er legende elementer indover, men timen ligner i højere grad de voksnes. Der er dog skruet ned for tempo og vægt, så der er god tid til at forklare og lære. 
Holdet er både varieret og alle øvelser kan skaleres, så alle kan være med uanset niveau. 

LÆRING OM KROPPEN

Det er vigtigt for os, at børn og unge – ligeså vel som vores voksne klienter – bliver oplyste omkring, hvordan og hvorfor man skal træne. Ved at give dem en masse læring om kroppen bidrager vi til at sikre, at de som voksne får et sundere forhold til deres krop, træning og motion.

LEG og SJOV

Hos WODwithBERG går vi stærkt ind for, at det skal være SJOVT at træne, og det gælder selvfølgelig i høj grad også for vores børne- og ungdomshold. Træningerne er derfor bygget op af elementer fra lege, de kender, konkurrence og andet sjov og spas. Det skal i hvert fald ikke være kedeligt at gå til WOD!

STYRKE OG CARDIO

Ungerne får både trænet deres styrke og deres cardio på vores hold.
Evidens-baseret forskning viser, at børn og unge har stor gavn af at træne med vægt, så længe det passer til dem. Derfor gør vi meget ud af, at lære børnene den rette teknik og at lære dem om kroppens kunnen og begrænsninger. 

F.A.Q.

Er du i tvivl om YOUTH TRAINING er noget for dit barn? Vi har svaret på de mest typiske spørgsmål vedr. YOUTH TRAINING, og ellers skal du være mere end velkommen til at skrive eller ringe til os med spørgsmål.

Må børn/unge gerne træne?

Ja. Der er lavet meget forskning på området, som viser, at træning er sundt og gavnligt for både børn og unge. Så længe man træner med en relativt lav vægt og lille belastning, er der ikke noget, man skal være bange for.

Kan mit barn få en prøvetime?

Ja! Det er altid muligt at komme og prøve at være med på et hold efter aftale.

Hvad hvis mit barn aldrig har dyrket nogen form for motion?

Vores træning er for alle niveauer, og derfor kan alle være med. Man kører for det meste i sit helt eget tempo, og derfor skal hverken du eller dit barn være bange for at være i for dårlig form til vores træning.

Må mit barn træne i jeres gym på egen hånd?

Desværre ikke nej. Af hensyn til barnets sikkerhed, kan vi ikke tilbyde, at han eller hun kan komme og træne i vores gym udover, når det er på hold. Børn og unge er velkomne til at sidde og vente på forældre, men de må altså ikke træne.

Sundt forhold til træning

Der kan være mange årsager til, at et barn har lyst til at dyrke træning i sin fritid. Nogle gange kan det være fordi, at både barnet selv og/eller forældrene kan se, at barnet har behov for at tabe sig, men det kan også være, at barnet bare synes, at det kunne være sjovt at gå til noget anderledes motion i sin fritid. Det kan også være, at barnet har trænet en motionsform i mange år, men nu har lyst til at prøve noget andet.

Vi er ikke fanatiske med træning, men vi synes, at børn og unge skal have et godt og sundt forhold til det at få rørt sig og fortsætte med det som voksen. Forskning viser, at børn, der har dyrket en motionsform, oftest fortsætter den sunde livsstil i sit voksenliv.

Tilmelding